• Styl
  • Móda
  • Trendy i investice / Jaké jsou nejlepší kabelky pro nadcházející sezonu
Další článek
1 / 19

Trendy i investice / Jaké jsou nejlepší kabelky pro nadcházející sezonu

Do ruky, anebo na rameno. Hladká, anebo broušená kůže. Černá klasika, anebo odvážné odstíny. Správná kabelka je pro ženu cosi jako nuclear button. Britská královna Alžbeta II. si její manipulací vybudovala systém vlastní tajné řeči. O nejlepších it-bags nadcházející sezóny píše fashion a grooming editor Selected Jirka Hofbauer.

Advertisement

Jak poznáte správnou kabelku? Vydrží několik sezon a snadno ji začleníte do svého šatníku. Než se rozhodnete investovat do nové kabelky, zohledněte několik aspektů. Tím nejzásadnějším je její životnost. Vyvarujte se spontánním nákupům prudce trendových exemplářů. Zvláště pokud víte, že objekty touhy vám rozbuší srdce třikrát do týdne. Místo toho se sami sebe zeptejte – budu ji nosit i za pět let a chtít předat další generaci?

Kabelka GO-14 je unikátem v historii výroby kožených doplňků Louis Vuitton. Je kombinací originálního designérského přístupu, tajemství výroby ikonických kufrů i dokonalého řemeslného zpracování. Kabelka GO-14 je jedním z prvních návrhů Nicolase Ghesquièra. Odtud také pochází její jméno, které je zkratkou názvu Ghesquière October 2014. Právě v říjnu 2014 se kabelka poprvé objevila na mole, během debutové přehlídky uměleckého ředitele dámských kolekcí Louis Vuitton. V roce 2023 se kabelka znovu vrací na scénu a v plné kráse předvádí svůj charakteristický rys – síťovaný vzor malletage.

Moderní ikona GO-14 je vyrobena z jehnětiny. Má velkorysý tvar a smyslnou strukturu. Oživuje jí nekonečný, jemný vzor „malletage“ s prošíváním zdůrazňujícím křivky kabelky a její módní styl. K dispozici je v mnoha barevných variacích, od temně, černé, přes bílou, až po tónované odstíny. Design malletage na kabelce – detail, který se s cílem dosáhnout maximální elegance a efektivity neustále vyvíjí již od dob prvních kufrů – je pro řemeslné mistry skutečnou výzvou. Kreativní proces zahrnuje více než 20 různých kroků, včetně velmi pečlivé tvorby patiny pro zajištění lesklého či tónovaného povrhu a dokonalou gradaci barev.

Louis Vuitton GO-14, info o dostupnosti v butiku

Kabelka 30 Montaigne Avenue reinterpretuje design ikonické kabelky 30 Montaigne. Současný model je ódou na tvůrčí odvahu domu a signifikantní pro kolekci podzim/zima 2023/2024. Identitu kabelky podtrhuje zlaté logo CD na klopě, které se objevuje i na řetězu umožnující nosit kabelku ma ramenu.

Christian Dior 30 Montaigne Avenue, 82 000 Kč

Na počátku roku 2022 nastoupil do čela značky Salvatore Ferragamo nový generální ředitel Marco Gobbetti. Čekal ho nelehký úkol, a to určit následovníka Paula Andrewa, britského návrháře, který značku opustil v dubnu 2021. Novým uměleckým šéfem se stal šestadvacetiletý návrhář Maximilian Davis tvořící pro svou vlastní značku Maximilian. Davis pozvedl ikonický a roky adorovaný design Ferragamo. Tradiční značku přetvořil během několika kolekcích v progresivní sexy brand. Kromě inovativních střihů a netradičního použití materiálů inovoval i logo. Dalším z kroků je tvorba kabelky jménem Wanda, kterou pojmenoval po zakladatelově ženě. Wanda Ferragamo převzala po manželově smrti v roce 1960 vedení módního impéria, aniž by měla jakékoli obuvnické či oděvní vzdělání. Kabelka, která se nabízí v několika provedení je stejná jako ona – nekompromisní, troufalá a dokonalá.

Ferragamo Wanda, 2390 €

Juk nebo kuk? Ne, Fendi. Peekaboo není jen dětská smyslová hra, ale také kabelka, kterou italská značka Fendi uvedla do prodeje v roce 2009. Z hranaté kabelky se okamžitě stal hit. Dnes se prodává v mnoha velikostech i to i v pánské verzi. Zbožňují ji fashionisté, vleze se do ní notebook, ale i menší nákup. U Peekaboo platí pravidlo, že na velikosti nezáleží. Právě tohle dělá z tašky legendu. Variabilní zapínání navíc poodhalí její charakter.

Fendi Peekaboo, 125 500 Kč

Modely jako Birkin nebo Kelly zná každý módní nadšenec. Máte dvě Kelly a jednu Birkin? Nic to neznamená. Nemilosrdný pořadník platí v buticích Hermès i pro vás. Nekupujte si jen kabelku, investujete do ikony. Ve třicátých letech vytvořil Robert Dumas, zeť Émila Hermèse, kterého vystřídal v čele Hermès, dnes ikonickou dámskou kabelku. Lichoběžníkový tvar se dvěma trojúhelníkovými klíny, vykrojenou klopou, uchem a dvěma bočními popruhy a uvedl tak pro mnohé zkostnatělý dům do éry odvahy a modernismu. Ale jak přišla ke svému jménu? Traduje se, že na na konci padesátých let minulého století se nechala hollywoodská hvězda Grace Kelly vyfotografovat s kabelkou přes břicho, aby zakryla počáteční známky těhotenství. Kabelka tak získala mezinárodní slávu a byla přejmenována na Kelly. Tradiční francouzský módní dům nyní představuje novou verzi klasické kabelky s názvem Kelly II Sellier, kterou zdobí kožená rukojeť opletená proutím a snoubí se tak vícero přírodních materiálů.

Hermès Kelly II Sellier, info o dostupnosti v butiku

Víc než osmkrát. Tolikrát narostla cena ikonické kabelky Chanel Classic, která patří k ikonickým módním kouskům. Cenami se tak značka Chanel přiblížila k jinému francouzskému módnímu domu Hermés, který je považován za nejdražší vůbec. V pařížských buticích Chanel dokonce zavedli pravidlo, že klient si smí koupit pouze jednu kabelku ročně.

Kabelka dnes známá jako Classic svého času způsobila poprask. Když kabelku 2.55 v únoru 1955 představila samotná Coco Chanel, okamžitě stala ikonou. Jednalo se o úplně první kabelku s popruhem na rameno. Bylo to rebelské, podle mnohých nevhodné, praktické. Nejen Coco ale i ostatní ženy si ale s nadšením užívaly, že mohou obě ruce zanořit do kapes kabátu. Kabelka byla nejen hezká ale i praktická. Řetízkový popruh umožňoval kabelku nosit v ruce i na ramenu. Uvnitř kabely byla tajná kapsa na milostné dopisy a dokumenty a malá kapsička na rtěnku. V osmdesátých letech původní název vystřídalo označení 11.12, ale samotná kabelka zůstala věrná původnímu vzhledu. Dnes má model Classic popruh proplétaný černou kůží a původní Mademoiselle zapínání nahradil monogram CC.

Chanel Classic, info o dostupnosti v butiku

Online tržiště The RealReal pro Vogue.co.uk vytvořilo seznam kabelek, které se vyplatí koupit, či se při prodeji zvýší jejich cena. Kabelka Prada Re-Edition 1995 je jedním příkladem z mnoha. „První polovina roku 2021 ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 ukázala zvýšenou poptávku po této kabelce až o 30 %,“ uvádějí odborníci. Tato kabelka, reedice ikonické kabelky Prada z roku 1995, se vyznačuje elegantní geometrickou siluetou s výraznými minimalistickými liniemi. Formální půvab a praktičnost se setkávají v jejím designu s centrálním zapínáním na zip a třemi vnitřními přihrádkami, které jsou umocněny sofistikovaným akcentem stříbrného sítotiskového nápisu s logem.

Prada Re-Edition 1995, 82 000 Kč

Snad každá významná módní značka má svou it-bag. Už ne každá značka má svou barvu. Italský dům Valentino loni vytvořil „fashion moment“, když Pierpaolo Piccioli představil kolekci podzim/zima 2022 takřka celou zahalenou do dnes ikonického odstínu Pink PP. Přepsal historii. Aktuální kabelkou z dílny Valentina du jour je One Stud. Taška s klopou z měkké nappa kůže se zlatým řetízkem, které dominuje velká verze rockového cvočku.

Valentino One Stud, € 2800

Další legendární žena, další ikonická kabelka. Devadesátá léta a Lady Diana s kabelkou Gucci ozdobenou bambusovým uchem. Byla semišová a měla barvu tmelu. Nosila ji na schůzky OSN, když vezla prince do školy i do fitka. Pouzdrové šaty nebo cyklistické šortky, vždy vypadala božsky. Právě bambus je spjat s domem Gucci od samého počátku. Ve čtvrtek 1. července 2021, tedy den, kdy by princezna Diana oslavila 60. narozeniny, Alessandro Michele představil světu kabelku jménem The Diana Bag, bytelnou kabelu s bambusovým uchem, která se velmi podobala té, co nosila princezna. Kabelka je opatřena inovavaným logem, kdy obě písmena G směřují stejným směrem. Aby Michele umocnil dojem 21. století přidal neonově zbarvený popruh. Elastický pásek nejen kabelku přenesl do nového tisíciletí, ale současně pomáhá u bambusovým uchům udržet tvar.

Gucci Diana, € 4700

Saint Laurent, 3900 €, Celine, 130 000 Kč

Jacquemus, 750 €, Bottega Veneta, 3900 €

Dolce & Gabbana, 1600 €, Loewe, 2600 €

Burberry, 1500 €, Bulgari, 74 300 Kč