Veletrh, který dodnes navštěvuje i jeden z jeho zakladatelů, si získal své jméno díky největší koncentraci dokonale oblečených můžu ze všech koutů planety. Mimo svojí obchodní část, která se odehrává za zdmi pavilonů a kde se nakupují a prodávají nové kolekce sak, obleků nebo třeba i tenisek, je Pitti Uomo běžné veřejnosti známe hlavně díky fotkám mužů, kteří veletrh navštěvují a které jsou pak inspirací všem, kdo nemají možnost se veletrh zúčastnit.
I já a náš ateliér se Pitti Uomo často účastníme. A to hlavně proto, abychom mohli novou inspiraci a načerpané zkušenosti propsat do obleků, sak, kalhot a košil našich zákazníků.
V současnosti se oblečení a móda často skloňují ve spojení s udržitelností. Některé značky tohoto spojení bohužel využívají pouze jako marketingu, jiné se náš obor opravdu snaží změnit. Snižují množství používané vody a chemie, volí šetrné barvy nebo řeší svojí uhlíkovou stopu při přepravě. Málokterá značka ale omezí velikost produkce svého oblečení. A proč by to také dělali. Dokud bude tak obrovské množství lidí bezmyšlenkovitě nakupovat v obchodech, kde snad nic nestojí víc než dvě stovky, nikam se nepohneme.