• Styl
  • Móda
  • „Moje věci vydrží všechno“ / Proč Frank Ocean vstupuje do světa luxusní módy
Další článek
1 / 12

„Moje věci vydrží všechno“ / Proč Frank Ocean vstupuje do světa luxusní módy

Frank Ocean je dalším pilířem hiphopové scény, který vkračuje do světa prémiové módy. Oceanova značka Homer se prozatím zaměřuje na klenoty a hedvábné šátky. „Nechci, aby naše produkce byla levnější než u Cartiera,“ volá muž, jehož mnozí považují za jednoho z hudebních géniů současnosti.

Advertisement

Frank Ocean určitě není prvním hiphoperem, který se pouští do prémiového módního byznysu. Vzpomeňme kupříkladu Pharrella Williamse, jenž se zkraje milénia za tímto účelem spojil se značkou Reebok (momentálně na prodej) a společně vytvořili vpravdě ikonický luxusní street brand Billionaire Boys Club. Součástí byla mimořádně populární kolekce Ice Cream Rbk s popartovým designem v zářivých barvách, značku ale v roce 2005 ukončil táhlý soudní spor mezi oběma stranami.

Kanye West byl zase prvním, s kým oděvní obr Nike „tvořil“ i mimo sportovní kolbiště. Výsledkem byla řada Air Yeezy. Kanye se pustil i do kolaborace s Gucci – výsledkem byla dekadentní obuv Don Kanye West. Později West obrátil sneaker svět vzhůru nohama, kdy svou Yeezy řadu přenesl pod adidas.

Frank Ocean svoji značku nazvanou Homer připravoval poslední tři roky. Patrně do příprav vložil veškerou svou energii, protože své poslední album vydal v roce 2016.
Ocean má ovšem, co se kreativity mimo hudební svět týká, mnoho zkušeností. Již dříve vytvářel designové časopisy, stylové tenisky, ale i nábytek.

Kolekce značky Homer čítá pětadvacet kusů luxusních šperků, od přívěsků inspirovaných anime, až po diamantové náramky a zlaté prsteny vyrobené v Itálii, jež jsou podle tiskové zprávy inspirovány „dětskými posedlostmi“ a „říší fantazie“.

Obálku katalogu nafotil sám Frank Ocean, zbytek jeho věčný spolupracovník Tyrone Lebon / foto: archiv

Minulý týden ve Financial Times zpěvák prozradil, že label pojmenoval po řeckém dramatikovi, protože „Homer je považován za otce historie a historie má přetrvat – stejně jako diamanty a zlato – a já vím, že Homer používal papyrus, ale vždycky se mi líbila myšlenka tesání historie do kamene.“

Ceny se mají pohybovat od deseti tisic do půldruhého milionu korun. „Nechci, aby naše práce byla o nic levnější než u Cartiera,“ svěřil se Ocean v britském tisku. První příspěvek na Instagramu zobrazující produkty značky Homer obsahoval mj. pozitivní komentáře od herce Timothée Chalameta, modelky Adwoi Aboah, fotografa Tylera Mitchella, či zpěvačky Rosalíe.
Souběžně se svou značkou Frank Ocean rovněž otvírá pop-up butik v sídle übertradičního řetězce The Jewelry Exchange v newyorské – dříve plebejské, dnes již patricijské – čtvrti Lower East Side.

Více o značce zde