Další článek

Udržitelná krása / Zdravá pleť je krásná sama o sobě, říká Silvia Straková

V roce 2012 se matka s dcerou rozhodly proměnit společnou vášeň pro krásu ve vlastní značku. Proto se před osmi lety a po čtyřech letech vývoje zrodila značka Smyssly, která vychází z přesvědčení, že vše má svůj smysl, a v ukotvení ve čtyřech základních hodnotách – kvalitě, odbornosti, férovosti a respektu k přírodě. Ke stárnutí se staví jako k součásti života. Cílem značky je dosažení rovnováhy a harmonie mezi vnitřním i vnějším já. Nyní značka otevírá svůj vlastní butik v centru Prahy.

Advertisement

Cecílii Blanárovou a Silvii Strakovou spojuje nejen vztah matky a dcery, ale provází i tvůrčí duch. Jejich společná značka se chová lokálně, eticky a ekologicky. Sklo a bambusové dřevo slouží jako hlavní obalové materiály. Jednorázové papírové krabice a plastové obaly nahradily látkovými obaly, které jsou prakticky využitelné donekonečna. Skrze jejich produkty tak motivují zákazníky k udržitelnějšímu životnímu stylu.

Koncem září značka otevřela svůj vlastní butik v centru Prahy. Najdete jej v Celetné ulici, jen kousek od Staroměstského náměstí, a to v Hrzánské pasáži, kde právě vzniká nový minidistrikt současného českého designu. Nejen o novém butiku, ale i kosmetických tipech jsme si povídali se spoluzakladatelkou značky Smyssly Silvií Strakovovou.

Co vás vedlo k otevření butiku?

Otevření butiku pro nás bylo zcela přirozeným krokem na naší cestě. Už od začátku jsme chtěly vytvořit prostor, kde se lidé mohou nejen seznámit s naší kosmetikou, ale také se ponořit do světa Smyssly – místa, které odráží naši filozofii přirozené krásy a harmonického stárnutí. Když jsme objevily Hrzánskou pasáž, okamžitě jsme cítily, že tohle je to pravé místo. Místo s duší, které má svůj vlastní příběh a atmosféru, přesně jako naše značka. Osobní prezentace je pro nás nesmírně důležitá. Chceme, aby naši zákazníci měli možnost na vlastní kůži zažít, co znamená Smyssly – jak produkty působí, jak voní, jak se v nich budete cítit. Věříme, že osobní kontakt a možnost prožít naše produkty v reálném prostoru vytváří mnohem silnější spojení mezi značkou a zákazníkem.

 

“Chceme, aby naši zákazníci měli možnost na vlastní kůži zažít, co znamená Smyssly.”

V čem je prostor speciální?

V mnoha ohledech. Do jeho dispozic jsme nijak nezasahovaly, což jsme vnímaly spíše jako výhodu. Chtěly jsme, aby přirozeně zapadl do okolí, ale současně odrážel naši filozofii a styl. Interiér jsme si navrhovaly samy a postupně jsme ho ladily kousek po kousku, dokud jsme necítily, že je to ono. Velkou roli v našem konceptu hraje udržitelný design, který s maminkou obě milujeme. Daly jsme ta nový život věcem, které by jinak skončily v odpadu. Rády kombinujeme nové se starým a měníme funkci předmětů. Vytvořily jsme prostor, který spojuje různé struktury a materiály, a do minimalistického, čistého interiéru jsme zakomponovaly výrazné prvky, které ho oživují a dodávají mu charakter.

Proč vznikla značky Smyssly?

Když jsme před osmi lety začínaly, na trhu chyběla lokální přírodní kosmetika, která by svou kvalitou mohla konkurovat velkým světovým značkám v parfumeriích a zároveň by měla atraktivní design. Při našich cestách do zahraničí jsme tento trend obdivovaly, a právě to nás inspirovalo. Byly jsme první tuzemskou skincare značkou, svého druhu, která otevřela prostor pro další nově vznikající beauty značky na českém trhu.

 

Na jaký produkt byste nalákala člověka, který značku ještě nezná?

Pokud by někdo značku Smyssly ještě neznal, určitě bych ho nalákala na naše rozjasňující sérum se zlatem. Je to velmi specifický produkt, který s pletí dělá doslova zázraky. Dodává jí okamžitou zář a svěžest, která vydrží celý den. Kdykoliv jsem v obchodě a mluvím se zákaznicemi, téměř vždy jim doporučím právě toto sérum – a často odcházejí s ním.

Jaký produkt je tzv. meisterstuckem nebo ikonickým produktem značky?

Teď vám řeknu něco, co bude docela vtipné. Výživný balzám na rty je produkt, na kterém jsme strávily snad nejvíce času. Vymyslet balzám, který bude mít tu správnou konzistenci a zároveň dlouhodobě fungovat, aniž by časem rty vysušoval, je opravdu oříšek. Na tom jsme pracovaly mnohem déle než jsme měly v plánu. Ikonickým produktem Smyssly je však náš perlový výživný krém, na kterém bychom dodnes nezměnily vůbec nic. Má neuvěřitelnou texturu, pleť vyživí, zanechá jí sametově jemnou a krásně s ní splyne.

Bez jakého kosmetického produktu se neobejdete?

Miluji všechny naše produkty a už roky nepoužívám nic jiného. Moji oblíbenci se mění podle toho, co moje pleť právě potřebuje. Ale dlouhodobou stálicí v mé péči je naše sérum s kyselinou hyaluronovou. Péče o pleť vždy začíná kvalitní hydratací – jakmile je pleť dobře hydratovaná, teprve pak můžete přidávat další produkty a cílit na specifické potřeby.

“Zdravá pleť je krásná sama o sobě.”

Krásná nebo zdravá pleť? Nebo se to prolíná?

Ano, rozhodně se to prolíná. Zdravá pleť je krásná sama o sobě. Jsem toho názoru, že pleti lze výrazně pomoci správně zvolenou péčí. Když si vyberete správné produkty a dodržujete skincare rutinu, pleť pak září a vy s ní. Péče o pleť se dá zvládnout za dvě minuty, nemusí obsahovat hromadu produktů. Stačí najít tři čtyři a umět je dobře kombinovat.