Styloví puristé vyhledávající čistotu provedení a jakoukoli absenci log a nápisů se musejí štípat do rukou. Ale poslední roky velí logami prodávat i u nejluxusnějších brandů, a pravdou je, že právě italský prémiový gigant Gucci, ale i německý sportovní hegemon adidas mají svá loga parádní a roky vycizelovaná. Gucci se vyznačuje červenozelenou barevnou kombinací a propleteným logem GG, adidas ikonickým emblémem ve tvaru trojlístku a třemi pruhy.
Pokud jste viděli The Royal Tenebaums od Wese Andersona, kde Ben Stiller a jeho dva synové pochodují v červených tracksuitech adidas, máte už tušení, jak vypadá nový parádní drop Gucci & adidas. Zvlášť, pokud ze své studnice stylových inspirací přimícháte i trochu Gwen Stefani nebo Tyler, The Creator, a jste doma.
Mimochodem, zábavné je, že obě značky se pyšní kultovní obuví inspirovanou kopytovitým zvířetem – v případě adidasu jsou to tenisky Adidas Gazelle, jež svého času popularizovali (ne)chvalní britští fotbaloví chuligáni. U Gucci jsou to zase slavné mokasíny s přezkou, tzv. Horsebit Loafers, bez nichž se v osmdesátých letech neobešel žádný správný yuppie (ale ani kupříkladu Michael Douglas v Základním instinktu, jemuž tam nedala spát excentrická Sharon Stone).
Oba brandy se ve společné limitce v užívání svých log doslova vyžívají a na mnoha kouscích je vedle opulentního celoplošného Gucci umístěno logo Adidas. A obráceně.
Unisexová kolekce těchto dvou gigantů je jako stvořená pro Instagram, kde se spojují nejen skrze vizuálně nápadité oděvy, ale také prostřednictvím síly milionů svých zákazníků. Koneckonců, vysoká móda si žádá to, co nabízí streetwear, ale platí to také pochopitelně naopak.
A co se sociálních sítí týká, Gucci a adidas svou spolupráci uvedli na Instagramu výmluvným ironickým citátem ze slavného filmu Osm a půl Federica Felliniho: „Na světě je už tolik zbytečných věcí.“ Vzápětí však připojili: „Sebevyjádření mezi ně nepatří.“
Limitovaná kolekce bude v prodeji ve vybraných buticích Gucci a online od 7. června.