Delon v sedmdesátých letech pro značku Maison Jansen vytvořil řadu artiklů, jako jsou skříňky, příruční a konferenční stolky, křesla a pohovky, anebo stolek na vrhcáby. Detaily a materiály mnoha jeho výtvorů zcela jasně odkazují na inspiraci stylem art deco, a to v podobě broušených hran, lakovaných povrchů a mosazných detailů. Ať už mají návrhy Alaina Delona jakoukoli podobu, honosí se eleganci a šmrncem, které z nich udělají ústřední prvek elegantního a jednoduchého interiéru a jejich nadčasový design obstojí i v roce 2024.
Zapomenutá role / Designový nábytek v režii Alaina Delona
Pronikavý pohled, ostře řezané rysy a role ve filmech Leopard, Samuraj nebo Bazén přinesly herci Alainu Delonovi v šedesátých letech 20. století mezinárodní slávu. Jeho jméno a tvář se staly symbolem francouzské sofistikovanosti. Co ale možná překvapí i mnohé fanoušky, jsou hercovy designérské aktivity. Alain Delon přenesl svůj smysl pro styl i do světa designu nábytku a vytvořil řadu kusů pro pařížskou dekoratérskou firmu Maison Jansen.
Delonova kolekce, kterou lze dnes zakoupit prostřednictvím e-shopu 1stDibs, obsahuje všechny signifikantní znaky designu sedmdesátých let, které se v poslední době staly znovu žádané. Stoly z kouřového skla, mosazné knihovny ve stylu art deco, všudypřítomné křivky, čalouněná křesla a pohovky lákající ke svádění, zrcadlové a bíle lakované artikly. Hlavně žádný leopardí potisk.
Slavný herec minulý týden opustil tento svět, ale ani nábytkářská manufaktura Maison Jansen už bohužel neexistuje. Značka se svého času pyšnila přívlastkem průkopnický a svými realizacemi překračovala hranice Francie. Brand svého času vytvořil design interiérů paláců pro královské rodiny v Belgii, Íránu či Srbsku, pro tehdejšího amerického prezidenta Johna F. Kennedyho vybavila známý Červený pokoj v Bílém domě. Navzdory exkluzivním zakázkám firma v roce 1989 zavřela nadobro své brány.
Když pečlivěji zapátráme po Delonových designérských ambicích, zjistíme, že v roce 1975 se dokonce zúčastnil milánského Salone del Mobile, a to s řadou nábytku navrženou pro značku Vittorino Sabot. V deníku La Stampa tenkrát k jeho kolekci Sabot příliš vstřícní nebyli. „Hedvábí a kančí kůže, leštěná mosaz, měď a ocel na světlém briantovém dřevě. Dojem je takový, jako bychom se ocitli na špatném místě. Dům jako z béčkového filmu s očividně předstíraným luxusním prostředím,“ popsal recenzent. Dnes je tento nábytek však považován za kultovní.