• Styl
  • Design
  • Barevný podzim v Selected / Od designové trofeje po instalaci na Designbloku
Další článek
1 / 7

Barevný podzim v Selected / Od designové trofeje po instalaci na Designbloku

Letošní podzim hýří všemi barvami úspěchu. Začátkem září magazín Selected by Svoboda & Williams získal ocenění Fenix Awards, které nás utvrdilo v přesvědčení, že print rozhodně není mrtev. Aktuální vydání magazínu jsme pár dnů poté s velkým ohlasem představili na letošním Designbloku ve společné instalaci s designérským studiem Balance is Motion a značkou Ekustik.

Advertisement

Radost, Vizionářství, Příběhy stylu, Bespoke tvorba či Narušitelství. To jsou témata definující 5 printových vydání našeho magazínu, která vyšla od roku 2022. Vedle nabušeného obsahu, pro který si pravidelně chodíte sem, do digitálu, každý půlrok vydáváme i vyladěnou symbiózu originálních témat a precizní vizuální stránky na křídovém papíře. 

 

Hned první číslo s obálkou vytvořenou malířkou Lucií Jindrák Skřivánkovou zaznamenalo mimořádný ohlas, rezonovalo i druhé vydání propojené tématem vizionářství. Reakce ze strany klientů, ohlasy u mediální scény i rostoucí zájem prémiových inzerentů nás utvrdily v rozhodnutí vydávat časopis dvakrát ročně. 

Pečlivý kurátorský výběr lifestylového obsahu vyjadřujícího hodnoty a vysokou úroveň spojenou se značkou Svoboda & Williams ve vypilovaném grafickém kabátě letos ocenili i porotci marketingových cen Fenix Awards. Selected by Svoboda & Williams zvítězil v kategorii Luxury – B2C magazín. „Ocenění Fenix Awards je pro nás dokladem, že jdeme správnou cestou a vytváříme produkt, který má unikátní pozici na trhu. Velmi si ceny vážíme,“ říká k čerstvé výhře šéfredaktor Tomáš Otta. 

Poslední vydání magazínu Selected s provokativním podtitulem „Disruption“ jsme prezentovali také na letošním Designbloku. Ústředním tématem 26. edice největší středoevropské přehlídky designu bylo „Mládí“. „Dlouhodobým cílem magazínu Selected by Svoboda & Williams je podporovat mladé talenty na české scéně. Rozhodli jsme se proto spojit s mladými designéry z  Balance is Motion, kteří se zároveň nebojí vystupovat mimo zažité konvence. Ideálně tak propojují obě témata,” vysvětluje marketingová ředitelka Svoboda & Williams a art directorka magazínu Selected Natálie Bartošová.

Ve společné instalaci tvůrci uvedli kolekci nábytku Tectonia, která vznikla pro českou značku Ekustik. Pohrávají si v ní s tvaroslovím připomínajícím tektonickou činnost pod povrchem země. Spojení odvážné kreativy Balance is Motion a řemeslného umu Ekustik dala vzniknout unikátním kouskům s dokonalým akustickým profilem, ale také vysokou estetickou hodnotu. „Chtěli jsme vytvořit ideální estetické i akustické podmínky pro poslech hudby, kterou vnímáme jako velmi určující aspekt mládí. I později v životě často hudba sehrává roli pomyslného mostu ke vzpomínkám, čímž v nás mládí znovu probouzí,“ vysvětluje Filip Mirbauer, kreativní ředitel Balance is Motion.

V Bastionu na Florenci, kde byla společná instalace nábytku Tectonia a magazínu Selected umístěna, bylo v průběhu festivalu možné potkat designéry, výrobce i zástupce magazínu. „Za každým kusem nábytku je nespočet hodin precizní ruční práce zkušených truhlářů. Tvarované plstěné prvky vyrobené z recyklovaných PET vláken pohlcují zvukové vlny a jsou částečně ukryté mezi lamelami z jasanového dřeva z českých lesů. Tím vzniká na povrchu jednotlivých kousků kolekce subtilní rytmus,“ popisuje kvality nábytku Petr Hortvík, zakladatel Ekustik.