Recyklovaný design. Slovní spojení, které mělo ještě nedávno spíš příchuť happeningu nebo přetváření odpadu na něco, co dává aspoň trošku (a aspoň na chvíli) smysl. Nejednomu z nás se vybavila i pověstná vynalézavost stylu „vyrob si sám“. Tyto časy jsou dávno pryč. Recyklace přestává být jen upozorněním na to, že třídit má smysl. Je ukázkou skutečnosti, že bez jisté formy cirkulární ekonomiky a smysluplného koloběhu věcí se v budoucnu neobejdeme.
A co víc – vznikají značky, které na recyklaci postavily svou filozofii a jsou důkazem, že takový design může vytvářet hodnotu mnohem větší, než měl původní produkt. Tehdy nastává „upcyklace“, rodí se plnohodnotný design odkazující k původu svého materiálu na druhý, možná až třetí pohled. Rafinovaně, profesionálně a s určitou dávkou humoru, který k designu také patří. Pojďme se podívat, jak (a z čeho) u nás recyklovaný design vzniká.