Další článek

Žít fashion / Jak se propojuje móda s bytovým designem

S trochou nadsázky lze říci, že móda je společenský jazyk a prostředek nonverbální komunikace. Je to i mocný pomocník, který každému z nás umožňuje cítit se lépe. Pomáhá nám zorientovat a sbližovat se v dnešním často rozervaném a matoucím světě, poskytuje nám hlas, zbraň i štít. Navíc si i báječně rozumí s bytovým designem, a tím se náš vlastní zen umocňuje na druhou.

Advertisement

Módní dům Dior v kolekci La Vague oslavuje spojení francouzské značky se zemí vycházejícího slunce. Výsledný servis si bere inspiraci od jednoho z nejslavnějších japonských umělců Utamaro Kitagawy.Jeho Velkou vlnu mnozí považují za nejvýznamnější japonské dílo devatenáctého století a obraz je často synonymem pro tradiční japonskou kulturu.

„Velké malované panely podle japonských grafik zdobily stěny schodiště našeho domu. Tyto interpretace japonských malířů Utamaro Kitagawa a Hokusai Kacušika byly mou verzí Sixtinské kaple. Vzpomínám si, že jsem jako dítě na ně dokázal koukat celé hodiny,“ píše ve svých pamětech Christian Dior.

Umělecká ředitelka Dior Home Cordelia de Castellane našla pro jídelní servis inspiraci nejen v motivu Velké vlny typické pro prefekturu Kanagawa, ale i v ikonickém kabátu se stejným motivem, který vytvořil John Galliano do kolekce Dior Haute Couture jaro/léto 2007. Právě tento vodní motiv je ódou na přátelství spojující značku Dior a Japonsko a vášeň připomínající krásu a sílu oceánu. Zářivě modré odstíny zdobí výběr nádobí i skleněného nádobí. Více zde

Módního návrháře Paula Smitha a společnost Rug Company pojí mnoholetá společná historie. Jedním z milníků jejich barevné designové historie je koberec Prisma Round. Nyní představili novou podobu ručně tkaného koberce s pruhovým motivem Signature Stripe. Pečlivé rozvržená kalibrace jednotlivých odstínů se formuje kolem středu a díky odstupňované škále barev vytváří rezonující efekt. Více zde

Značka Fendi neznačí jen ikonické kabelky. Křeslo Lazy Ottavia od studia Cristina Celestino vycházející z konceptu židle Ottavia je inspirováno oblouky římské architektury, má zakřivené opěradlo a obloukovité nohy. Především však nabízí příjemné a pohodlné sezení. Více zde

Giorgio Armani za devadesát let svého života zásadně ovlivnil svět módy. Jeho odkaz se rozšířil i do světa bytového designu, a to prostřednictvím značky Armani Casa. Lampa Logo je dodnes jedním z nejlépe identifikovatelných kousků a neoddiskutovatelnou ikonou značky Armani Casa. Prvotní návrh vznikl v roce 1982 pro kancelář na Via Durini v Miláně. Jedná se o první interiérový kousek, který sám Giorgi Armani navrhl, a dodnes se řadí mezi ikonické produkty Armani Casa. Svítidlo je inspirované jemnou atmosférou milánského baru Armani Privé. Všechny verze mají ikonickou lamelovou kostku, která filtruje světlo velmi útulným a luxusním způsobem. Více zde

Konečně nábytek, který má nohy. Doslova. Letos vytvořil francouzský interiérový designér Pierre Yovanovitch společně s obuvnickou značkou Christian Louboutin limitovanou sérii židlí, z nichž každá je poctou ženské kráse. Design židlí vychází z francouzských toaletních stolků z padesátých let 19. století. Více zde

Zda je sklenka vína denně skutečně prospěšná, jak se často tvrdívá, to nevíme. Ale z těchto barevných sklenek Dolce & Gabbana na červené víno by byla ozdravná i obyčejná voda. Sklenice z benátského muránského skla umožňuje vytvořit úžasnou mizanscénu se stylovými ozvěnami Carretto Siciliano, folklórní prvek z místa tradic, uměleckého řemesla, krajiny a jedinečných barev, které byly vždy v centru vysoké estetiky značky Dolce & Gabbana. Každá z vyrobených sklenic vzniká tradičním postupem – je foukaná ústy, což je jedna z nejstarších sklářských technik, a následně barvená těstovinami. Více zde

Kolekci nádobí Tressages Equestres inspirovala tvorba kožených koňských postrojů, které stojí u samého počátku domu Hermès. Tento jídelní servis, navržený pod uměleckým vedením Benoita Pierra Emeryho, kreativního ředitele společnosti La Table Hermès, nabízí jemnou kombinaci figurativního a abstraktního ztvárnění. Všudypřítomná kaolinová bílá barva porcelánu je dokonalou vizitkou pro tvorbu Virginie Jamin. Pikantní barvy citronu a máty kontrastují s petrolejově modrou a přírodními odstíny vláken a kůže. Jemné i silné ale vždy přesné linie, které si hrají s měřítkem, se liší kus od kusu. Každý kus je tak originál. Každá kombinace předmětů je vyvážená a vytváří tolik příběhů, kolik je kompozic. Více zde

Lauren Santo Domingo, nedávno jmenovaná kreativní ředitelka kolekcí Tiffany & Co. pro domácnost společnosti, uvedla svou nejnovější kolekci Batik. Artikly odkazují na archivní kolekci francouzské umělkyně Camille Le Tallec ze 70. let. Kolekce v sobě plynule kombinuje krásnou přírodní rafii s výraznou barevností. Více zde

Výrazné koberce jsou jedním z aktuálních interiérových trendů a toho si je dobře vědoma i společnost Stark. Proto vznikla spolupráce s italským módním domem Missoni, která dala vzniknout kolekci kombinující zářivé barvy a odvážné vzory. Ruční vazba koberce se liší hustotou uzlů, strukturou, designem i barvou, tedy žádné dva koberce nebudou úplně stejné. Více zde

Značka La DoubleJ spolu s benátskými skláři vytvořila dokonalé pohárky, které dají vyniknout plné chuti plného barola i osvěžujícímu, letnímu rosé. Tato sada přichází se čtyřmi různými barevnými kombinacemi, z nichž každou doplňuje jemný kontrastní okraj. Ideálních pro ty, kteří chtějí do své domácnosti vnést jen trochu barvy. Více zde