Další článek
1 / 5

Barovier & Toso / Značka s bezmála osmisetletou historií ukázala novou kolekci svítidel

Milánský veletrh Salone del Mobile po dvouleté covidové absenci právě v těchto dnech píše již svou šedesátou kapitolu a pomyslněznovu přebírá vůdčí roli v oblasti světového designu. K Salone del Mobile patří také akce Milan Desgin Week, neboli Fuorisalone a zde představuje erbovní společnost Barovier & Toso novou kolekci svítidel a nástěnných svícnů Magritte inspirovanou slavným malířem téhož jména, a to v prostorách Concept Flat v samém srdci milánského Design Districtu.

Advertisement

Přestože (nebo právě proto, že?) společnost se sídlem ve sklářské mekce, benátském Muranu, se pyšní neskutečným sklářským dědictvím, nebojí se rozličných moderních interpretací svých tradičních výrobků. Ostatně, dědictví je to skutečně letité, Barovier & Toso totiž patří mezi nejstarší společnosti na světě vůbec – Jacobello Barovier ji podle dochovaných záznamů založil již v roce 1295! Do dvacátého století pak značka Barovier vstoupila pod vedením Ercole Baroviera, aby se ve třicátých letech spojila s jinou tradiční sklářskou značkou Toso.

Inspirace moderním světem a jeho potřebami jsou v případě této bytostně tradiční značky, s níž v minulosti spolupracoval i Rony Plesl, kolekci od kolekce odvážnější. Nová řada značky se inspirovala heslem malíře Magritta a jednoho z otců surrealismu, jež zní „Vyžeň z mysli již viděné a hledej neviděné“.
Stejně jako v surrealistických dílech i zde hraje ústřední roli iluze. Lustry z řady Magritte se svým teatrálním a elegantním uspořádáním v souladu s tradicí přesto působí lehce a jemně. Díky inovativnímu systému uchycení na strop a modulárnímu řešení se zdá, že lustr se vznáší ve vzduchu jako světelný oblak.