Pro jeho divadelní tvorbu je typický centrální, nosný motiv, takzvaná krabička či pokojíček, který lze postupně rozvíjet o další děj hýbající či naprosto pominutelné, ale o to vizuálně zajímavější objekty a dekorace. Rád scénu doplňuje provokativními detaily, jichž si pro jejich absurditu mnozí diváci ani nevšimnou. Současně bez nich byla cílená myšlenka dekorace o poznání chudší.
Marek Cpin se kromě scénografie věnuje i tvorbě kostýmů. Pro Národní divadlo oblékl Manon Lescaut, kde propojil tradiční dobové pojetí kostýmu se soudobou podobou kýče vysokých módní značek. Právě jeho kostýmní pojetí byl jeden z aspektů, jež udělal z tohoto představení must-see inscenaci celé sezony.
Kromě divadla je také už devět let i autorem výloh butiku světové značky Hermès, kdy luxusní produkty zasazuje do snových uměleckých instalací. Několik posledních let spolupracuje s návrhářkou Zuzanou Kubíčkovou, kdy dojem z krejčovsky dokonalých modelů umocňuje o nic neméně fascinujícími přehlídkovými prostředí.