„Je mistrem improvizace. Tam, kde jiní potřebují koncentraci, klid a čas, aby s rozmyslem uchopili svou vizi za správný konec, on si pouze přičísne patku, promne dlaně, až to zapraská, zamrká a v rytmu zrychlené performance vysype na papír libreto.“ Takto poeticky tvorbu Pavla Tichoně komentuje známý český kunsthistorik a kurátor Petr Vaňous. Se čtyřicetiletým umělcem v typicky černém oděvu a nezbytnou patkou nyní sedím v jeho kuchyni v pražských Holešovicích a pijeme čaj. Pavel Tichoň mi ukazuje své oblíbené domácí předměty a ke každému přispěje výtečnou historkou.
Listujeme fotoalbem jeho prastrýce Milana, který byl zástupcem značky Baťa v mnoha exotických destinacích. „Moje silně katolická prateta pro tohle album neměla moc velké pochopení,“ smějeme se nad fotkami polonahých afrických domorodkyň, jež Pavlův prastrýc za první republiky dokonce publikoval v zahraničním tisku.