„Plátno je z podstaty konzervativní médium, ať je na něm cokoli. Když má být obraz dobrý, často vyžaduje i obecné znalosti. I proto se snažím jít už od kresby najisto,“ říká Martin. Základem jeho práce jsou početné, mnohdy až automatické kresby uhlem, jimiž udává tvář obrazu. Po racionální konstrukci je (ne)kontrolovatelně převádí na plátna, jež podmalovává olejovým pastelem, aby je dál barevně rozvíjel. Tak se mu také do obrazu dostala například charakteristická mřížka, původně použitá čistě prakticky jako pomocný element. Obvykle pracuje na několika obrazech najednou a často tak vznikají cykly, které se točí kolem jednoho motivu.
Narodil těsně po sametové revoluci ve slovenských Piešťanech. Od pěti let vyrůstal na bratislavské Petržalce. Právě brutalistní kulisy sídliště položily základy jeho citlivé tvorby. Malbu vystudoval na pražské UMPRUM a v Praze také v současnosti žije.