Setkali jsme se v Základně. Tak David říká Mlýnské kavárně, vklíněné na břehu Čertovky mezi Kampou a Újezdem. Po druhé dávce vakcíny proti viru, který už přes rok bezostyšně zasahuje do životů nás všech, se prý stále necítil úplně dobře, přesto se v Mlýnské objevil se svou typickou živoucí energií, na které jsem dozvuky vakcinace rozhodně nepostřehla.
Zajímalo mě, jak se vlastně kontroverzní, nepolapitelný výtvarník dostal k realizaci rezidenčního projektu Fragment, který od října minulého roku vyrůstá pod taktovkou společnosti Trigema v Karlíně. „Táhne se to už dlouho. Začalo to tím, že Marcel Soural, kterého jsem v té době vůbec neznal, ode mě chtěl nějakou sochu. Takže jsme nejdřív absolvovali spoustu schůzek, během nichž jsem nějakým dvěma chlapíkům předkládal svoje návrhy. A jim se to strašně líbilo a byli ochotní do toho jít, ale já jsem chtěl, aby mi to po půlroce schůzování konečně potvrdil někdo z vedení Trigemy. Načež jsem se dozvěděl, že se s někým takovým celou dobu potkávám, když Marcel řekl: ‚No mně to patří.‘ Takže to byla taková vtipná záležitost,“ začíná vyprávět David. Z prvotní iniciace pak vznikl Trifot, kinetická socha umístěná v Nových Butovicích před galerií Czech Photo Centre, a plodná součinnost trvá dodnes. „S Marcelem jsme se rychle spřátelili, máme spolu spoustu vtipných historek. Takže celá tahle spolupráce na Fragmentu a dalších projektech je postavená hlavně na vzájemných sympatiích, na symbióze našeho osobního vztahu.“