• Styl
  • Krása
  • Vonný edit / Brutálně dobré parfémy
Další článek

Vonný edit / Brutálně dobré parfémy

Unité d’Habitation v Marseille, londýnská Barbican Estate nebo naše pražská Žižkovská televizní věž... brutalismus byl populární zejména ve veřejných a institucionálních stavbách, jako jsou univerzity, sídla úřadů nebo kulturní centra. I když byl později často kritizován za svou drsnost a nehostinnost, dnes se mnoho brutalistických budov těší znovuobjevenému zájmu a jsou vnímány jako architektonická dědictví. Přesně takové jsou novinkové parfémy - originální, nekompromisní a ikonické.

Advertisement

Novinkový parfém Brutal otevírá temný, smyslný akord Negroni, který rozvíjí černá káva a květy pomerančovníku. Tuberóza, klíčová ingredience parfému Brutal, tvoří bohaté srdce spolu s ylang-ylang a májovou růží. Ty harmonicky prolínají se základem tvořeným vůní tabáku, ambry a santalového dřeva. Autorem vůně je francouzský parfumér Théo Belmas, který v průběhu roku 2024, spolu s kreativním týmem Pigmentarium, zachycoval jedinečné olfaktorické kouzlo sedmdesátých a osmdesátých let, s jejich monumentálními i dosud nevídanými kompozicemi. Emoci a vůni doby artikulují vedle nezaměnitelných esencí také charakteristické a dnes znovu objevované symboly této éry. Monumentální a masivní formy, minimalismus a funkčnost. Odhalené, syrové materiály, geometrické vzory a kontrast záměrné vnější šedé s vnitřní hřejivou barevností a ušlechtilostí skla, kovu i dřeva.

Novinková parfém Brutal otevírá temný, smyslný akord Negroni, který rozvíjí černá káva a květy pomerančovníku. Tuberóza, klíčová ingredience parfému Brutal, tvoří bohaté srdce spolu s ylang-ylang a májovou růží. Ty harmonicky prolínají se základem tvořeným vůní tabáku, ambry a santalového dřeva. Autorem vůně je francouzský parfumér Théo Belmas, který v průběhu roku 2024, spolu s kreativním týmem Pigmentarium, zachycoval jedinečné olfaktorické kouzlo sedmdesátých a osmdesátých let, s jejich monumentálními i dosud nevídanými kompozicemi. Emoci a vůni doby artikulují vedle nezaměnitelných esencí také charakteristické a dnes znovu objevované symboly této éry. Monumentální a masivní formy, minimalismus a funkčnost. Odhalené, syrové materiály, geometrické vzory a kontrast záměrné vnější šedé s vnitřní hřejivou barevností a ušlechtilostí skla, kovu i dřeva.

„Inspirovali jsme se dobou, kdy nové technologie umožnily grandiózní rozmach umění i životního stylu a vytvořily dodnes rezonující estetiku „budoucnosti“. Éra pop artu, mohutných ramenních vycpávek, elegantních večírků, záliby v luxusních materiálech a zcela nového přístupu k tvorbě vůní,“ říká Tomáš Ric, spoluzakladatel značky. Cyklus fotografií Hany Knížové je současným dílem, které vzdává tehdejšímu stylu poctu. Ikonický smoking v dámském provedení, důraz na dokonalost vlasů, sametové líčení i masivní doplňky mají dnes stejnou sílu a sexappeal, jako měly tehdy. Na pozadí historicky a umělecky velmi cenného interiéru s masivním dřevem, harmonicky působících tapiserií Josefa Müllera i skvostným lustrem Františka Víznera, nás vedou do doby, která se svým vzhledem neohlížela zpět, ale mířila daleko do budoucnosti. Proto dodnes nezestárla ani o den.

parfémovaná voda Pigmentarium Brutal, 50 ml, 3490 Kč, koupíte zde

Polovina padesátých let, sever Indie, pohoří Siválik na úpatí Himalájí. Z průkopnické myšlenky se rodí celé město: Čandígarh. Je to místo, kde se Indie potkává s Francií a kde vizionářští architekti na způsob dirigentů dali vzniknout – ex nihilo – modernistické utopii v srdci tropické džungle. Chandigarh Express je cestou mezi staletými tradicemi a modernitou, ponorem do široké palety exotických barev, textur a vůní. Kardamom, davana, jasmín, pačuli, vetiver a benzoin… K dokonalosti dovedený kontrast mezi zelenou vegetací a betonem. Unikátní parfém s nádechem kůže.

parfémovaná voda Ex Nihilo Chandigarh Expres, 100 ml, 9500 Kč, koupíte zde

Značka L’Orchestre Parfum propojuje umění hudby a svět vůní vytvořených z těch nejlepších ingrediencí, ručně vyráběných ve Francii, vhodných pro ženy i muže, kteří dokáží naslouchat parfému. „Mé nejintenzivnější zážitky a vzpomínky byly ovlivněny těmito dvěma světy, omamným světem vůní a uměním hudby. Ty dokážou tvořit dokonalou harmonii. Umění nosit hudbu, naslouchat parfému,“ říká o sobě Pierre Guguen, zakladatel L‘Orchestre Parfum, který je současně jak parfumérem, tak hudebníkem.

S vůní Cocktail Appalaches představuje L’Orchestre Parfum novou orientálně-dřevitou vůni a zároveň první parfémový extrakt v rámci své parfémové kolekce. V novince mezi „hudebními“ vůněmi se mísí pikantní akcenty růžového pepře a šafránu s oříškovou sladkostí amaretta, zjemněnou nuancemi hořkých mandlí. Benzoin dodává vůni hřejivou, balzamickou hloubku, zatímco pražený sezam a vanilkový tabák jí dodávají kouřové a ořechové aspekty. Cestu vůně završuje hřejivý, silný akord dřevitých tónů cedrového dřeva se sametově sladkými likérovými nuancemi.

parfémový extrakt L’Orchestre Parfum Cocktail Appalaches, 100 ml, 5500 Kč, koupíte zde

Ferragamo představuje první dámskou vůni, která vznikla pod kreativním vedením Maximiliana Davise. Slovo „Fiamma“ v italštině znamená plamen – symbol inspirace dodávající ženám světlo na jejich cestě k sebeobjevování a vyjádření lepšího já, zatímco v nich probouzí energii a vitalitu.

Flakon, navržený Davisem, má tvar zakončený lesklým zlatým prvkem, jenž umocňuje dojem ryzího luxusu a sofistikovanosti. Výrazný detail v podobě výřezu na víčku, inspirovaný nejnovějšími kolekcemi Davise, odráží oddanost značky umění a tradici. Červené logo evokující vnitřní plamen ženy Fiamma a víčko s vyrytým písmenem „F“ dotvářejí tento mimořádný designový skvost.

Vůně vznikla ve spolupráci s mistrem parfumérem Clementem Gavarrym ze společnosti Firmenich. Tvoří ji dřevité a květinové tóny odvážného stylu florentské značky. V úvodu se rozvíjí šťavnatá sladkost bílé hrušky vytvářející harmonii se smyslnou ambrou a kořeněnými akcenty. Živé květinové srdce, jemuž kralují tóny gardénie, dodává kompozici krémové a zelené doteky.

parfémovaná voda Ferragamo Fiama, 100 ml, 3260 Kč, koupíte zde

Parfémové kreace Francesci Bianchi byly vždy poháněny myšlenkou generátoru emocí – tvorbou vůní, které jsou speciálně navrženy tak, aby emoce vyvolávaly. V nejnovějším parfémovém experimentu, který dostal název The Code of Emotion, pracuje Francesca s klasickou fougère strukturou – zeleným, aromatickým, dřevitým akordem, který je známý a rozpoznatelný a se kterým Značku Ex Nihilo založilo v roce 2013 trio přátel z Paříže jako alternativu ke stereotypním luxusním parfémům a jejich masové produkci. Značka vychází z kreativní avantgardy, ale také francouzského smyslu pro čirou rafinovanost. Prostřednictvím svých vůní představuje vlastní pojetí personalizovaného luxusu, a to ve všech jeho podobách. Ex Nihilo snoubí vrcholové know-how s těmi nejvzácnějšími surovinami, které se v parfumerii používají.se teprve nedávno emocionálně spojila. Chtěla jej však posunout dál, zpochybnit jeho tradiční hranice a přidala k němu živý akord tropického ovoce, šťavnaté, neodolatelné mango v srdci.

Tento exotický tón narušuje předvídatelný zelený akord a přetváří jej na něco, co je zároveň známé a překvapivé. Výsledkem je překvapivě osvěžující vůně s lahodnou a originální ovocnou složkou, která vyvolává radostný pocit překvapení. Je to vůně, která je hýčkající, ale zároveň povzbuzující, hluboká, ale nikdy těžká. Prostě neodolatelná.

parfémový extrakt Francesci Bianchi The Code of Emotion, 30 ml, 2700 Kč, koupíte zde