Zhruba pátý den testování exkluzivního kupé Mercedes-Benz CLE mi v kapse zapípá sms od šéfa komunikace této prémiové německé značky. „Dobrý den, věřím, že s CLE užíváte návrat do dob, kdy motoristickým symbolem úspěchu bylo pětimetrové dvoudveřové kupé a ne opulentni SUV.“
Narovinu, lepší defince tohoto vozu v pár větách snad neexistuje. Týdenní testováni auta, které je svou koncepcí tak krásně zpátečnické, se proměňuje v jednu velikou radost.
Styl pro každý den / S novým kupé od mercedesu proti proudu
Jak si autor následujících řádek, který posledních pět let jezdí výhradně na elektřinu, užil několikadenní zápůjčku výstavního „spalováku“ v podobě modelu CLE kupé od značky Mercedes-Benz?
Zpátečnictvím není samozřejmě míněno cokoli negativního, je to jen odraz skutečnosti, kdy skoro pětimetrové luxusní kupé není aktuálním matadorem prodejních žebříčků a kdy dominance modelů typu SUV převládá napříč všemi značkami, ať už prémiovými, středostavovskými či těmi budgetovými.
Jak se dá Mercedes-Benz CLE kupé velmi stručně popsat? Je to zkrátka krásně vyváženě tvarované auto, které na ulici nepřehlédnete. Zahrne vás luxusem hodným svého vytříbeného rodokmenu, bude si vás hýčkat a ihned radostně ukazovat své přednosti.
První viditelnou předností je neskutečný komfort. Cestování s CLE je radost, není žádný problém s autem si odskočit na zahraniční schůzku (jako my na otočku do Lipska a zpět) a cesta není nijak únavná – ba právě naopak.
Dále je třeba vypíchnout samotný zážitek z řízení. Pod kapotou má auto „jenom“ čtyřválec, ale se svými 289 koňmi a ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou a typicky tužším plynovým pedálem si lehce spletete projev motoru s šestiválcem. Tak kultivovaně se auto chová.
Mercedes slaví s timto modelem úspěchy a jen během letošního roku registruje desítky objednávek. Za úspěchem stojí mimo výše popsaných kvalit i to, že se zkrátka takto velkého kupé v nabídce jiných automobilek nedočkáte.
Prvotřídní a elegantní cestovní kupé za půldruhého miliónu je na dnešní dobu jistě netradiční výběr. Přesto, že – nebo právě proto, že? – podobné částky zákazníci utrácejí za velká SUV od daleko konfekčnějších značek…
Osobně se pohybuji z devadesáti procent svého času za volantem po městě. Už více než pět let nejezdím jinak než na elektřinu, aktuálně s malou hondou e. Ovšem, tohle auto by mě reálně umělo zlákat a otočit zcela směr.
Naskládat dospívající děti do auta jen se dvěma dveřmi a vrátit se k zastávkám na čerpací stanice? V tomhle případě žádný problém. V čem to vězí? Je to jednoduše řidičsky velice přívětivé auto, už po pár kilometrech máte pocit, jakoby jste spolu strávili sezónu. Ve městě se vůz pohybuje s lehkostí a často svou velikost umně maskuje.
A ačkoli některé současné základní modely mercedesu maji sklon působit o něco méně prémiově, tady jste na adrese s trojcípou hvězdou ve znaku bezpochyby správně.
Pokud je vám dvacet, stěží o tento druh automobilu zavadíte. Není ani první volbou pro ty, kteří již mají rodiny, vozí děti a cestují převážně v městském provozu. Nicméně, po týdnu stráveném s tímto vozem se musím ptát, zda vše nepřehodnotit a jestli si takové auto skutečně nezasloužím? Jít občas proti proudu není rozhodně špatně.