• Móda
  • Síla detailu / Značka Nehera oslavila úspěšnou dekádu velkolepou přehlídkou
Další článek

Síla detailu / Značka Nehera oslavila úspěšnou dekádu velkolepou přehlídkou

Slovenský brand Nehera před deseti lety vsadil na funkční pohodlí, minimalismus a kvalitu a udržitelnost použitých materiálů. Tato strategie se značce vyplatila – našla si zákazníky doslova po celém světě a mezi její největší trhy patří Japonsko, Čína nebo Jižní Korea. Své kolekce pravidelně představuje v Paříži na týdnu módy. Po českém svátku módy MBPW, kde značka uvedla kolekci s názvem Resort 2025, ovládla centrum slovenské metropole s velkolepou retrospektivní show.

Advertisement

Nehera před deseti lety vsadila na funkční pohodlí, minimalismus a kvalitu a udržitelnost použitých materiálů. Tato strategie se značce vyplatila – našla si zákazníky po celém světě a mezi její největší trhy patří Japonsko, Čína nebo Jižní Korea. Své kolekce pravidelně představuje v Paříži na týdnu módy.

„Když jsme značku přebírali, měli jsme plány na její znovuzrození a hledali jsme cesty, jak jich nejlépe dosáhnout. Vyplatila se nám sázka na renomovaný kreativní tým, představení kreativního směru v Paříži a cesta jednoduchého designu a minimalismu s vysokým důrazem na kvalitu a inovativnost, který si snadno našel své zákazníky”, říká Bibiana Zdútová, šéfka značky Nehera.

Nehera pravidelně oslovuje i publikum v České republice, kde se účastní Mercedes-Benz Prague Fashion Week a představuje se i v rámci vlastních pop up akcí, čímž přispívá k návrat československému kulturnímu odkazu. Naposledy se připomněla během podzimní edice sérii módních show, kde představila kolekci s označením Resort 2025, která byla inspirovaná Bratislavou, domovským městem značky, a její architekturou, konkrétně brutalistními stavbami a fontánami.

Novodobou dekádu na trhu oslavila značka velkolepou retrospektivní módní show na bratislavském Náměstí Slobody. Vůbec první na Slovensku. Průřez kolekcemi, které během deseti let oslovily fanoušky módy po celém světě, předvedly kromě modelek i známé slovenské osobnosti jako Táňa Pauhofová – spolu s Aňou Geislerovou tvář aktuální kolekce značky, Nela Pocisková, Ema a Soňa Müllerovy, Barbora Brusková, Sasha Gachulincová, ale i Kamila Filipčíková, která přehlídku otevřela nebo Filip Hrivňák, který přehlídku uzavřel.

Řemeslná tradice československého textilního průmyslu sahá až do roku 1868, kdy byla v Prostějově, moravském rodném městě Jana Nehery, založena první továrna na konfekci. Nehera oživila dědictví slavné československé značky především ve 30. letech 20. století a zapsala se tak do světové historie integrací designu, výroby a maloobchodu. Dnes je podstatou značky Nehera funkční pohodlí. Staví na pilířích kreativity a inovací a vytváří výjimečnou módu, která zůstává elegantní bez ohledu na pomíjivé trendy. Ve světě módy, který je posedlý slovem “více” a tím, co představuje, objevuje Nehera krásu ve slově “méně”. A dělá to nápaditě. Nadčasovost designů se odráží na kvalitě použitých materiálů. Ve spolupráci s lokálními řemeslníky je pečlivě prověřováno, aby každé vlákno použitého materiálu splňovalo nejpřísnější normy udržitelnosti.

Kultura značky Nehera vyzdvihuje spontánnost, vitalitu a udržitelnost, zatímco její modely působí uzemněně a nenápadně. Odstraňuje vše nadbytečné a nepotřebné a odhaluje tak elegantní designy, které jsou jedinečné a nenápadně podmanivé. Střídmá elegance je vyvažována emotivními gesty.

Nehera je luxusní značkou i díky svému nekompromisními přístupu k udržitelnosti. Když je udržitelnost brána vážně, nemůže být laciná nebo předstíraná. Vize udržitelnosti značky Nehera zahrnuje všechny její rozměry: environmentální, sociální i ekonomické zároveň.