Jiří Šín sklářskému řemeslu zasvětil celý život. Dvanáct let věnoval technice tavení skla v uzavřené formě. Po průmyslovce v Kamenickém Šenově chtěl studovat v ateliéru, který dnes vede právě Plesl. Na vysněnou VŠUP se nakonec nedostal. Pokračoval ve studiích v Novém Boru a pak v další praxi. Před třicítkou si založil vlastní studio, kde realizoval zakázky pro sklářské velikány jako Lasvit či Preciosa. Stále jej lákalo se sklem experimentovat. Technologicky a především kreativně.
Přečetl si rozhovor, ve kterém výtvarník a sochař Rony Plesl mluvil o tom, že by se od užité tvorby rád posunul více k volnému umění. „Ty chceš dělat velké sochy a já to umím,“ řekl tehdy Pleslovi svérázný sklář, když před pěti lety zaklepal na dveře Pleslova pražského ateliéru.
Pro letošní 59. ročník Mezinárodního bienále výtvarného umění v italských Benátkách tak vytvořili unikátní plastiku, díky které představili jedinečnou technologii světu, ale i unikátní spojení dvou velkých umělců.